Tuesday, September 23, 2014

Cuti Tanpa Gaji

Yeayhh...lepas cuti bersalin, sambung lagi sebulan cuti tanpa gaji. Dah balik rumah sendiri selepas hampir 3 bulan di kampung. Bila dah balik rumah sendiri, ada lagi sebulan untuk mula bekerja semula. Baby Hannah dah start hantar nursery. Mulanya macam nak cuba-cuba then terus jadi hantar hari-hari sebab macam-macam kerja rumah boleh buat bila baby kat nursery.

Ohh...saya mahu masak masakan best untuk dinner suami dan anak-anak. Saya mahu pergi shopping mall beli groceries penuhkan stok makanan basah dan kering dan juga mahu penuhkan peti ais baru yang super besar. Saya juga mahu baking beberapa jenis makanan sedap kegemaran anak besar. Saya mahu hias rumah cantik-cantik sambung kembali sesi dekorasi selepas terhenti sebab penat mengandung dulu. Saya mahu beli mesin jahit dan jahit sarung bantal Hannah yang comel dan terus guna mesin jahit untuk jahit benda-benda simple at least potong kaki seluar sendiri...
Saya juga mahu spend masa lepak depan tv tengok movie best sambil kunyah kudapan sedap, sedut air kopi panas...saya mahu tidur bila rasa mengantuk....saya mahu start gardening at least ada sepasu dua pokok bunga. Hoyeah...saya juga mahu rumah sentiasa kemas dan cantik macam dalam majalah Impiana ala-ala show room....saya juga mahu dapur sentiasa kering berkilat....baju-baju semua berbasuh dan berlipat cantik...argghhh...bahagianya hidup as suri rumah....tapi dalam masa sebulan....apa eh saya berjaya??

Hahaha....

1 comments:

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template