Wednesday, July 23, 2014

Aktiviti Tegar Masa Pantang

Masa dalam pantang ni tidak lah rileks sangat. Selain daripada aktiviti wajib orang berpantang seperti mandi herba, makan nasi, berbengkung, lumur minyak angin, berurut, bertungku bla bla bla....kita kena juga banyak peruntukan masa untuk layan karenah si bayi. Kena pulak jenis bayi yang manja bebenor asik minta dipangku aje kan. Asal letak atas pangku, tepuk-tepuk sikit terus pejam mata tidur, tapi bila letak je kat tilam...besar haaa bijik mata dengan mulut dia nganga....adeh.

Tapi dalam sibuk-sibuk tu pun, still ada masa terluang untuk layan internet. Dan untuk pertama kalinya aku menjadi pembeli online tegar. Dalam seminggu mesti ada beberapa kali poslaju datang. Sampai si posmen dah kenal nama bapak aku yang tukang sign amik barang. Siap si posmen tolong tulis nama dan sign...bapak aku cuma sebutkan number ic je sebab yang itu posmen tak hafal. Haha. Dari motosikal sampai ke van pakcik poslaju tu melawat rumah aku. Siap si posmen minta tolong bapak aku pick up kan barang untuk jiran kami lagi...hamboi...amik kesempatan plak kan.

Aktiviti ini bermula sejak adik gegirl aku balik masa awal aku beranak ritu. Dia start membeli, maka aku pun follow. Sesungguhnya, tak dapat nak digambarkan betapa nikmat rasa tertunggu-tunggu orang poslaju datang, then bila datang, betapa nikmatnya dapat parcel kat tangan.....dan sungguh nikmat nya bila dapat bukak parcel dan pegang benda yang sebelum ni kita sekadar yakin untuk beli menerusi gambar di internet sahaja kan. Peeerrrgghhh.....hanya yang pernah rasa jer tahu nikmat tersebut.

Sebelum beranak, aku dok berangan dapat lah tambah simpanan dengan duit gaji yang aku 'yakin' tidak akan terusik banyak sebab aku duduk rumah je kan...tapi hakikatnya...hampeh. Habis serupa tu jugak. Oh suami, mujur lah kamu tak kesah dengan perangai ku ini. Ni sekarang, poslaju dah stop hantar barang sampai lepas raya. Aku dah mula rasa sangap. Lama gak tu...dalam 2 minggu aku kena berehat daripada aktiviti tidak sihat ni. Ketaq tangan weh....

Benda-benda yang aku beli mostly clothes laa....baby wearing gears, cosmetic, barang keperluan ibu berpantang, baju anak-anak, tudung bla bla bla. Mujur Tesco Online tak dak kat Perlis ni, kalau tak, for sure lori Tesco asik keluaq masuk laman rumah bapak aku.

Huhuhuu.....

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template