Sunday, May 25, 2014

Week 34++

Hari ni Ahad. Sejak seminggu ni pergerakan ku terbatas sebab tapak kaki kiri sakit setiap kali pijak lantai. Sakitnya macam ada tulang kaki lebih yang mencucuk isi tapak kaki everytime aku pijak. Hadoi. Nak pergi kerja pun seksa. So weekend ni memang aku duduk rumah je dediam. Masuk hari ke dua weekend, anak aku dah bising ajak keluar rumah pergi jalan-jalan. Kesian plak dia bosan. So aku paksa dia ajak ayah dia pergi mall dekat ni...walaupun sekadar pergi beli donut JCO favorite dia, at least dapat gak laa dia keluar rumah kan. Tulah akibatnya bila dah ajar anak dari kecik, asal weekend je keluar jalan-jalan. Huhu. So aku tinggal lah sengsorang kat rumah. Then ada masa sket nak update kat sini.

Weekend last week, kawan-kawan sama project datang beramai-ramai ke rumah aku. Sejak aku pindah, memang tak pernah ajak kawan-kawan datang rumah pun lagi. Yelah, lepas pindah, sibuk-sibuk kemas dan penuhkan keperluan asas dalam rumah, then kandungan pun makin sarat plak...so memang tak dak plan apa-apa lagi laa nak buat makan-makan etc. Tapi budak-budak office ni nak jugak datang melawat kan....so aku pun cakap datang lah. Tapi memang tak dak apa-apa persiapan laa dari tuan rumah yang boyot ni. Sebaliknya semua member willing to bring their own food. Buat pot luck gitu. Tuan rumah duduk je dediam...nanti semua tetamu yang uruskan. Macam tu pun ada ek...terbalik. Haha. Tapi alhamdulillah, semua berjalan lancar. Dekat 30 orang gak laa campur ngan spouse dan anak-anak derang. Meriah. Ex-project manager pun datang gak sebab kitaorang rindu kat dia. So special guest jemput lah dia. Kebetulan plak, aku baru dapat tau, yang contract aku ngan project kesayangan ni tak akan disambung lagi selepas tamat tempoh pada end of June. So maknanya, lepas cuti bersalin, terus tak join dah project. So ni kira farewell diri sendiri lah. Sedih. Sedih. Sedih sangat sebab....dah betul-betul nak masuk execution phase, aku plak kena tarik dan diganti dengan orang baru. Rasa macam semua susah payah jerih perih aku sengsorang dari department aku buat kerja kat project tu macam sia-sia sebab...tak dapat continue sampai sanction. Dan tak pasal orang lain plak nak sambung bila sampai part best kan. Hurmm...so untuk mengubat kesedihan, aku terus apply unpaid leave tambah lagi sebulan on top of my maternity nanti. Kalo ikut hati nak je sambung sampai hujung tahun, tapi gaji tak cukup lah plak kalo tak kerja lama-lama. Hehe.

Ok lantak lah part kerja tu kan. Now my maternity plan plak. Aku plan nak minta cuti awal 3 minggu dari due sebab nak balik bersalin di utagha. Cek nak bersalin dekat-dekat dengan mak ayah. Haha. Semoga doktor ku benarkan aku mc awal tanpa sebarang masalah. Pastu balik laa beranak, sambut posa dalam pantang dan beraya dalam pantang di utagha. Sedih part nak tinggalkan husband kat KL ni sorang-sorang. Bulan posa plak tu. Sentimental laa kami nanti. Saling merindu. Anak pun dah sebut-sebut nanti dia mesti rindu ayah dia. Nak bawa balik kain pelikat ayah ke kampung, kalau rindu nak cium kain tu. Ekekeke. Mujurlah rumah kami dekat benar dengan umah parents in law. So masa puasa, sahur apa bagai, husband bole tumpang makan umah mak dia laa....hehe. Masing-masing balik jadi anak mak balik k.

Ok, dah tengah hari, aku ngantuk. Bye.

1 comments:

  1. Salam kenal, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...

    ReplyDelete

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template