Wednesday, July 24, 2013

Cerita Iftar Hari Weekend

Last weekend, plan to have Iftar kat luar. Sebabnya kami nak pergi MF3 kat KL Convec so alang-alang dah kat KLCC, terus lah iftar kat sana. Sehari sebelum dah called and booked for 3 kat Aseana Cafe. Dia tak sediakan buffet tapi hanya ada 3 options makanan dengan bayaran RM45++ Pilihan dia hanya lah nasi lemak set, atau asam pedas set atau pasta set. Air teh tarik segelas atau air bandung (free refill). Pilihan macam tak best tapi sebab pikirkan Aseana ni macam tak crowded sangat tempat makan dia, so aku pilih nak makan sini.

Lepas kitaorang round MF3, tepat kol 6.30pm dah sampai terpacak kat Aseana Cafe. Lagipun masa called dia dah mention kena sampai kol 6.30pm untuk order dulu. Kitaorang pun duduk lah kat tempat yang dia tulis reserved. Tunggu punya tunggu dia tak datang amik order pun. Masa tu baru ada 2-3 meja je yang ada orang. Aku bangun tanya pada pelayan, dia kata jap lagi dia akan amik order. Tunggu lagi. Tak datang lagi.

Tiba-tiba anak aku bitau dia kencing bocor kena seluar. Haduss...dah lah tak bawa seluar spare. Cepat-cepat aku ngan husband lari cari toilet. Satu hal plak nak cuci mek tu dan kemudian keringkan seluar dia ngan hand dryer dalam toilet. Lama gak nak tunggu kering. So kitaorang sampai balik kat Aseana Cafe tu dalam kol 7.10pm. Lama gak berdiri dan tanya kan tempat reserved under my name.Tempat yang duduk tadi dah kena rembat. Lama gila baru dia layan suh duduk kat mana kosong. Masa tu dah agak penuh cafe bangsat tu. Then kami pun duduk. Tunggu dan terus menuggu. Ada orang meja sebelah dok bertekak ngan pelayan sebab makanan dia tak sampai lagi. Rupa-rupanya pelayan tak amik order pun, pakcik tu ingat ada buffet sebab dia pun order thru phone. Sampai lah azan berkumandang, memang derang tak layan kami yang biasa-biasa ni. Tak classy kot. Tak ala mak datin kot. So bila dah azan, apa lagi, blah arr. Seyes aku panas gila dalam hati. Hanya suami ku saja yang tahu apa perasaan aku time tu sebab dia nampak muka dan expresi aku. Haha. Mujur aku tak bakar kedai tu.

Kitaorang decide gi solat dulu then nanti cari restoran lain. Selalunya lepas solat Maghrib orang dah mula habis makan dan restoran akan ada kekosongan. So tapau air teh Gong Cha je sebagai alas untuk berbuka. Lepas solat dalam kol 8pm tu naik level 4. Usha restoran yang ada tempat kosong. Chakri Palace ngan Madam Kwan masih ramai beratur di luar. So decide pergi Bumbu Desa je. Sebab selain dari restoran di atas, memang bukan untuk tekak kami. Hahaha.

Mujur Bumbu Desa masih open untuk buffet dia. RM60 kot per pax for adult. Tak ingat harga sebab time tu ingat makanan je. Haha. Dari awal nak masuk sampai ke nak keluar pelayan dia bagi layanan terbaik. Siap kenalkan setiap lauk yang dia ada. Siap tolong amik kan buah-buahan untuk kami bila tengok nasi dah nak habis makan. So terawat kembali hati ku yang sakit tadi. Lauk pun banyak pilihan daripada nasi lemak dan asam pedas tadi tu kan.

So puas hati. Lepas makan singgah Kinokuniya. Suruh si kecik pilih buku apa dia nak as a reward sebab dia sangat baik dan bagus akhlak sepanjang hari tu walaupun mak ayah dia tengah hangat diuji dengan Cafe bangsat. Hahaha. 

Tak silap aku dah 2 kali aku kena pelayan Aseana Cafe ni tak layan nak amik order walaupun dah lama terpacak kat meja dalam cafe tu. Hurmm......pilih bulu sungguh la. Lain laa kalo aku makan suh masuk buku 555 kan....

Aseana Cafe yang sangat teruk servis nya!!

Bumbu Desa yang pandai melayan tetamu.

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template