Sunday, May 26, 2013

Sunyi

Dia pergi outstation lagi. Saya sedih dan tak suka setiap kali dia tak ada di rumah. Saya tak suka ditinggalkan di rumah ini. Walaupun dah hampir 3 tahun menginap di sini, saya masih tak serasi. Saya nak dia cepat balik sini. Temankan saya. Setiap kali sebelum dia pergi, saya mesti rasa tak best. Saya risau. Saya sunyi. Saya rasa nak ikut. Saya tak suka ditinggalkan walaupun sekejap. 

Luckily, bebek dah besar. Dah boleh jadi teman mama berborak bila mama sunyi. Dah boleh pujuk mama dan pegang tangan mama bila mama mengangis kerinduan. Tapi bebek jugak seperti mama. Dia pun cakap asyik rindukan ayah. Dia asyik tanya macam mana dia nak peluk ayah malam ni. Adeh. Bebek buatkan mama lagi rindu ayah.


Bila dia tak ada disisi, saya rasa cacat. Saya rasa tak ada semangat. Kalau terpaksa drive sorang, saya rasa sedih. Saya menangis rindukan dia. Kenapa racun dia sangat kuat. Bila tiada depan mata, saya jadi ketagih dan hampir gila.


Tapi, bila dia ada, saya sering saja buatkan dia tertekan dan geram dan pening lalat melayan kerenah saya. Dia, fahamilah saya, saya dengan bebek tahap mengada nya sama sahaja. Kerana kami dulu pernah bersatu dalam badan yang satu. Dia, saya kini dalam fasa....'teman' baik bakal menjengah. Bila time begini, saya rasa saya gila dan tak waras mengawal emosi. Fahami saya....maafkan kekurangan saya.


Dia...cepatlah pulang. Saya dan bebek sudah rindu sama dia. Sangat!


Sekian.

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template