Wednesday, February 20, 2013

Re-constructive lagi....

Hari ini, 20 Feb, husband aku sekali lagi kena masuk bilik operasi....untuk satu lagi siri pembedahan membaiki parut beliau. After 2 years, doktor dah nak mula series of re-constructive untuk muka beliau. Hari ini, doktor nak release or cut his ears. Cuping telinga yang tumbuh semula tu dah tak adar rupa cuping...cuping dah masuk dan melekat dalam isi leher...ko boleh bayang tak??? Tak nak share gambar sebab...ermm....kalau aku jd tuan punya badan pun aku tak nak orang tengok kot. So doktor nak potong untuk asingkan balik cuping dengan leher....dua-dua belah plak tu.....horror kan dengar?? Apatah lagi perasaan husband ku yang melaluinya. Kali ini dia kena admit kat spital untuk beberapa hari supaya doktor dapat monitor lukanya.

Semoga operasi berjalan lancar dan selamat dan cantik......doktor kata, lepas ni masih ada beberapa lagi series of operation.....tatau sampai bila.....

Sampai bila?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sampai bila?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sampai bila?
.
.
.
.
.
.
.
Tatau lah!

Sehingga sekarang, kesan trauma masih ada. Kami masih dipandang pelik atau jelik (tatau lah apa rasa di hati orang2 yang pandang tu) apabila berada di public area. Suami ku masih menerima layanan kelas kedua daripada orang-orang yang tak sensitif. Selalu terjadi bila bersama sales girl dan waitress......contoh; nak beli kasut sukan lelaki. Husband aku tanya itu ini, tapi si penjual akan menjawab dan memandang pada aku seolah aku yang tanya...naper? Takut sangat ke nak pandang muka husband aku?

Bila kat restoran plak, husband aku yg angkat tangan minta waiter/waitress antar bill, tp most of the time derang akan letak bill depan aku....hoih, tak kan setiap kali makan aku kena bayar? Kenapa takut sangat nak bg bill pada orang yang minta tu sebab dia pakai topeng??

Seyes aku rasa tak selesa.....bila situasi ini sering terjadi....janganlah kita melayan orang yang tak sama dengan kita dengan layanan yang berbeza. Please laaa....

Emo plak tiba-tiba....adeh.....

Cepatlah keluar abangku sayang dari bilik bedah itu.....miss u already!!

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template