Wednesday, February 20, 2013

Near miss...hampir eksiden!

Pagi tadi, anak aku beria nangis cakap mama jangan lah pergi kerja hari ni. Duduk lah rumah...sambil mandi pun dia nangis ulang-ulang ayat yang sama. Tak pernah plak dia tak kasi aku gi kerja. Selalu dia nangis cakap tak nak pergi sekolah jek, nak duduk rumah dengan nenek.

Hurm, lepas hantar dia sekolah, aku drive sengsorang nak gi spital sebab nak temankan husband nak buat operation telinga. Jem hamat lah jalan masa tu. Aku guna jalan kontra cheras-kajang menghala ke KL.

Tengah duduk diam-diam akibat stuck dalam jammed, tetiba ada kereta gila dari arah bertentangan memotong dan tak lepas dan telah masuk ke lorong kereta kami yang nak ke KL ni dan telah menghentam kereta depan aku sampaikan segala cermin serpihan berterbangan atas wind screen kereta aku. Aku hanya melihat tanpa berkelip dan terjerit dan mengucap melihat kereta gila itu terus meluncur laju untuk menghentam kereta aku pulak......face to face maaaa......

Alhamdulillah driver cina tu dapat pusingkan stereng dia untuk kembali ke jalan asal dan terus blah tanpa rasa bersalah. Seyes aku terkejut dan ketaq dan sangap kat situ. Mujur jammed dan stuck so masih ada masa untuk tarik nafas urut dada di situ. Kereta depan aku tu memang serebeh laa sebelah....mujur kereta dia kuat chasis nya so driver tak kena penyek. Tapi aku rasa pintu dia mesti tak leh bukak akibat kesan hentaman itu. Cermin sisi terpelanting atas kereta aku daaa.....kesian driver pompuan bertudung kuning tu...sengsorang...mesti dia terkejut tergamam tatau lah ter apa lagi.....mujur keta dia masih boleh gerak....so bila trafik dah bergerak ke depan, dia pun terpaksa bergerak seperti tiada apa berlaku. Jahat sungguhlah driver gila yang suka ati jer memotong masuk lane orang. Sumpah seranah laa untuk dia.

Dan aku terfikir, kalau dia hentam aku berdepan tadi, memang arwah laa....tak dapat lah nak gi amik anak sekolah petang ni, tak dapatlah nak tunggu husband sedar bila keluar operation theatre nanti. Habis lah.....masuk syurga ke neraka nih.....astagfirullah.....senang jek kalau ajal dah sampai. Duduk diam-diam dalam kereta tak bergerak pun boleh kena hentam dengan orang gila....

Alhamdulillah umur masih panjang. Malaikat berjaya pusingkan tayar kereta gila tu dari naik atas kereta aku. Teringat plak, dulu malaikat gak laa peluk husband aku masa keliling beliau adalah api yang panas dari gas asli perut bumi....Allahuakbar....

Mari tingkatkan doa!!

Lakaran ilustrasi yang tak comel dari aku....haha..laluan kontra tu hanya dipisahkan oleh kon polis jek (bentuk segitiga).

1 comments:

  1. Nauzubillahiminzalikkkk.... Innalillah....
    Sebaik korang xde pape.. huhu. alhamdulillah...
    teringat plak zaman2 aku pnah eksiden dulu.. mmg scary.. huuu... tu la yg kdg2 buat aku pon takot nk kluaq pi mana2. jalan raya pon rasa x selamat da. huhu. doa byk2... huu..

    ReplyDelete

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template