Thursday, January 24, 2013

I Really Miss Him....

Tatkala nama mu disebut-sebut, dipuja-puja sempena ulang tahun malam kelahiran mu, minda ku cuba mengingat kembali sejarah hidup mu dan perjalan perjuangan mu di kala hayat mu...terlalu hebat dan terlalu sukar...

Tatkala aku membaca kembali amanat terakhir mu, aku insaf. Aku sudah jarang mengingati mu seperti dulu. Sepatutnya setiap pesanan mu itu harus ku amalkan sebaik mungkin dan sebarkan kepada seramai mungkin.

Tatkala menghayati kembali saat-saat terakhir sakaratul maut yang engkau hadapi, MasyaAllah, air mata ku tak mampu tertahan. Semua orang menangisi permergianmu. Ketika malaikat Jibril menceritakan kenikmatan yang bakal kau tempuhi selepas ruh mu diangkat, kau langsung tidak teruja. Malah kau lebih bimbangkan nasib umatmu......terutama umat di akhir zaman.....bibirmu masih mampu menyebut ummati....ummati....ummati.....

Jibril berjanji, umat mu adalah yang terdahulu akan masuk ke syurga sebelum umat-umat lain menjejak kaki mereka. MasyaAllah...satu pengiktirafan yang besar buat umat akhir zaman.

Aku benar-benar merinduimu....
Aku benar-benar berharap dapat menatap wajahmu...
Aku benar-benar berazam untuk menjejak kaki berziarah dan berdoa di masjid mu....
Aku benar-benar berharap untuk mendapat syafaat mu....

Ya Rasulullah saw.....aku rindu padamu....

Salam Maulidur Rasul~

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template