Monday, October 8, 2012

Dapat Boss Baru

OK, finally after dekat 2 tahun kerja, baru dapat sorang senior manager yang bebetol. Tapi tatau lah betol betol benar atau sementara....tapi kiranya dah ada dedicated boss lah. After 1st meeting, baru lah dapat hidu bau-bau harum untuk perkembangan department aku ni. Seriously, department ni kucar kacir. Tenaga kerja profesional atau yang dah agak laku CV kat luar tu, memang dah ramai cabut. Tinggallah staf cabuk macam aku ni. Tu pun sebab tak tau nak lari mana. GM yang ada skrang adalah sangat sombong dan tak pernah tahu menghargai staf beliau. Tapi bila SM baru masuk, beliau dah ada sebut-sebut pasal nak adakan job description memasing (padahal ni benda wajib kot), nak review apa KPI department (ni pun tak pernah siapa yang tahu), kiranya ada plan untuk meneraju kapal besar sebagai nakhoda sejati. Alhamdulillah. Aku support je la. Mana tahu ada hikmah aku masih stay kat sini walaupun hati dah lama kecewa. Semoga makin berbahagia jiwaku di tempat kerja ini. Kawan-kawan kerja pun kadang-kadang buatkan kita sakit hati je. Kadang-kadang bole gak buatkan kita ketawa....kesimpulannya, tak leh lah percaya sangat. Sebab, kalau ada kesusahan, tetap hang kena tanggung sengsorang. Jangan dok harap laa ada kawan sekerja yang sudi bersusah payah untuk anda. Kalau ada yang minta tolong tu, tolong dengan sekadar ikhlas hati je lah. Jangan harap kalau aku minta tolong apa-apa pasni, dia atau mereka akan tolong balik. Inilah kehidupan. Apa-apa pun, time aku sedih atau stress kat tempat kerja, mesti muka laki ku yang aku dambakan untuk pujuk jiwa ku yang lara....cewahhh.....sayang nya pada kamu wahai suami mithali.....

Ok, dah penat merepek. Kerja tak best pun tapi kerja je lah seikhlas hati sebab nak kan rezeki berkat. Amin.

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template