Monday, October 1, 2012

Bertembung Orang Sombong



Kita boleh kenal orang sombong nih camne. Macam kat ofis aku ni, dalam ramai-ramai rakan sekerja ada lah jugak yang jenis sombong. Ramai jugak yang jenis murah hati. Teramat ramai yang baik hati. Heeee.

Orang sombong selalu nya dia yakin dengan apa yang ada pada diri dia. Dia yakin yang dia tak perlukan orang lain terutama yang lebih kurang dari dia. Normally orang sombong nih tak akan sombong dengan orang yang lebih dari dia atau dengan orang yang dia ada kepentingan. Kalau setakat mulukut di tepian gantang tu, memang dia tak pandang laa.

Naper plak nak cakap pasal orang sombong plak ni. Hurmmm actually dalam bulan ni, 2x aku terkena tempelak orang sombong. Adeh.

Cerita 1:
Opis buat jamuan raya. Ramai-ramai makan so lepas amik makanan, main duduk je lah kat mana-mana kosong. Dapat lah duduk dengan ramai-ramai orang ni. Tak nak orang rasa pelik or kata kita sombong, kita pun bertegur sapa lah dengan orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang untuk memulakan bicara tu, kita saja lah tanya soalan-soalan remeh. “Sedap jugak mee kari ni. Puan Abby Cadabby (bukan nama sebenar) tahu tak caterer mana derang amik?” Sekali yang keluar dari mulut orang sebelah….”I don’t know and I don’t care.” Sambil teruskan perbualan topic lain dengan orang lain. Ciss…nyesal aku ramahkan diri. So makan je diam-diam kasi cepat habis then blah.

Cerita 2:
Dalam toilet ofis. Sama-sama gunakan sinki sebelah menyebelah. Seperti biasa aku yang ramah tak bertempat ni pun mulakan topic bicara. “Big Bird (bukan nama sebanar), bos u skrang dah naik pangkat as Senior Manager ke?” Dia angguk dan iakan. Pastu I tanya lagi. “Hebatnye. Muda lagi dah naik pangkat. Cepat betul. Murah rezeki dia.” Dia terus jawab….”Entah, I tak berminat. And I don’t care.” Terus dia blah camtu.

Hurmm….kesian plak kat diri aku nih. Huhuhu.

4 comments:

  1. hg mmg ramah dan baik hati la suna oiii...takpa suna,kekalkan sentiasa baik hati dan ramah tu,lantakkan aje org2 yg sombong...

    pk2 blk,ntah2 org pun pk aku sombong,sbb aku jrg nk ramahkan mulut...ha ha ha...(cuma kalau org tny takdela aku ckp i-dont-know-i-dont-care,truk sgt la plop)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. apsal komen keluar sampai 3 kali pulak niii..eh..

    ReplyDelete

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template