Saturday, April 28, 2012

My Mom....Jom Balik Kampung Lagi

Mak bagitau, minggu depan dia nak kena operate. Dia kata, ok ja kalau aku tak balik. Ayah ngan adik lelaki aku ada nak jaga dia lepas operate. Aku pikir...ader ke plak....kejam kot kalau aku tak balik tanpa alasan munasabah....or bunyi ganu nyer...'dop saboh lasung'....huhuhu. Masa aku beranak ritu, mak laa yang jaga aku. Siap sapu ubat ngan pakaikan pad kat aku lagi...walaupun dah tua bangka...isk isk.....sayang mak, sampai bila2 tak terbalas jasa mak kat anak-anak.

Alhamdulillah, semalam sebelum balik kerja, aku apply cuti untuk minggu depan, dan boss terus approved. Mudah tol kerja online ni kalau semua orang ada depan pc jek...hihihih. Terkejut gakk bos approved tanpa banyak soal sebab dia baru jer anugerahkan aku 2-3 projek baru yang kena siapkan cepat.

Husband pun amik cuti. Dia nak ikut balik gak walaupun dia ada kerja nak setel. Sampaikan bos bagi ugutan, kalau kerja tak siap, tak bole cuti....tapi bila dia bitau bos pasal kes kami, bos dia pun ok...and dia berjaya setel kerja yang dia patut deliver next week by semalam gak....dan siap promise ngan bos dia untuk make sure dia akan sokmo update kerja kat rumah nanti...hai mudah nau bila dunia di hujung jari neh...

So, insyaAllah hari Selasa pagi nanti, kami akan bertolak balik Perlis dengan kereta. Lama tak pernah drive balik kampung. Kali ni husband nak drive sebab dia kata senang ada kereta sendiri nak ulang alik dari rumah ke hospital nanti masa mak masih kat wad. 

Mak kata, dia takut tapi sekrang tengah berlagak tak takut....siap boleh pesan, nanti masa kat spital, sebelum masuk OT, jangan cakap langsung pasal topik operation dia. Cakap pasal persiapan kenduri kahwin adik aku tak per....atau pun pergi lah duduk jauh-jauh dari dia....hahaha...cian mak, mesti takut tahap cipan. InsyaAllah tak ada apa-apa. 

So now, mari survey hotel murah-murah kat sekitar hospital tu untuk kami menumpang tidur especially untuk anak aku yang masih kecik. Budak kecik tak sesuai duduk kat environment hospital lama-lama.....semoga semuanya selamat dan dipermudahkan...amin!

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template