Wednesday, March 14, 2012

Tudung Bawal Favourite!

Aku adalah penggemar tudung bawal. Tapi aku still layan tudung yang bukan bawal jugak terutama tudung express. Baru-baru ni ramai yang jual bawal aidijuma.....aku pun beli lah jugak. Masa awal-awal pengenalan murah lagi harga dia....kualiti pun ok la, berpadanan dengan harga. Tapi bila dah lama-lama, harga dah naik, kualiti pun makin kureng. Ada yang aku dapat kain keras, jahit tak habis, kedut yang bila iron memang tak hilang (ala-ala kerenyuk sebab kena iron panas gitew).....so aku pun stop beli. Lagipun, bila aku kira-kira balik, aku dah beli more than 10 pieces. Oh no! Too much! Husband pun dah bersuara bila tengok koleksi gantungan tudung aku dah banyak. Hik hik...

And now, aku suka plak usha tudung bawal yang fesyen sulam atas kepala tu. Dulu fesyen gini datang dari Indonesia. Aku tak minat bunga sulaman indonesia nyer sebab kain dia tak best macam bawal asli kat sini. Then, bila kat Pantai Timur pun dah jual bawal gini....aku pun tercari-cari peluang nak beli gak sehelai dua. Kalau nak beli kat KL ni, mak aiii...mahai. 

Then, bila my lovely friend balik kampung beliau iaitu di Kelate....aku pun pesan. YEaaa....happy sangat bila dia belikan untuk aku~ Rasa macam nak lompat-lompat. Harga pun not bad laa....bawal asli ok! Kualiti kain baik punya.

Contoh 1

Contoh 2

Nih aku nyer....5 helai terus engkau!

5 comments:

  1. wah~ best... kami mcm ske bawal lah skang. selendang lilit2 penyebab lamat g keje. hehhee..ini ialah cantik. slaludok usya org pakai je sbb mahal. huhu~ selendang br rm10 *kedekut* huhu

    ReplyDelete
  2. Dh ada pesen bawal bru? Aku mmg ktinggalan, huhu

    ReplyDelete
  3. Mahai ka bawal aidijuma? ada gak kan bidang besaq cam 55 kans? xjadi beli la kalu gitu...heheh :) teringin nk pakai blk tudung bawal tp kalu da ada anak kecik nehs cam xpraktikal lak... jadi selebeh sgt kalu tudung kena tarik2 dikhalayak ramai...huhu

    ReplyDelete
  4. Masa Kak Is jual dulu tak nak beli byk2 kan? akak pakai tudung agogo pulak skrg ni...

    ReplyDelete
  5. aidijuma mula2 jual tudung, lama2 jual nama je,tu yg kualiti dah tak maintain. bawal jugak best sepanjang zaman

    ReplyDelete

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template