Monday, January 16, 2012

Hadapi Dengan Senyuman

Hadapi Dengan Senyuman (DEWA)
Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... Kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan

Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini

Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

I LOVE this song! 
Whatever happened, already happened.
Hadapi je sebab tak boleh nak patah balik pun.

Apa pun terjadi, seberat mana pun terjadi, ini bukan titik noktah terakhir. Hilang kekayaan dunia, masih ada masa untuk dibina semula. Hilang orang tersayang, insyaAllah masih ada peluang bertemu kembali tanpa perpisahan kedua di syurga selagi diri kita dan mereka mentauhidkan Allah.

Whatever happened here, dunia sahaja. Bukan ending lagi. Ending hanyalah bila kita dipanggil dan dijemput kembali oleh Pencipta. Jangan patah semangat. Teruskan perjalanan menuju ke pengakhiran abadi...di sana, segala penat lelah kita akan diganjarkan dengan sebaik-baik ganjaran....asalkan kita percaya, yakin dan berusaha untuk mendapatkan ganjaran terbaik itu....

Marilah, menjadi muslim dan muslimah yang mendapat rahmat Allah....sesungguhnya, nak masuk syurga bukan dari amalan semata....tetapi bergantung pada rahmat Allah....tapi bukan bermakna tak payah buat amalan kebajikan....sebab nak dapat rahmat Allah tu kena lah bodek-bodek lebih dengan memperbanyakkan amalan yang diterima....

Selagi masih hidup dan bernafas di dunia ini, kita akan lalui pelbagai bentuk ujian yang kadang kala kita rasa macam tak logik jek yang ujian sebegini untuk kita....so, pabila setiap kali didatangkan ujian (my senior cakap ujian tu sekadar Allah nak jentik hati kita jek) kita amik peluang ni untuk lebih gandakan pahala. Sebab, setiap kesusahan pasti diiring dengan kesenangan....dan kalau boleh kita mahukan kesenangan yang tak terungkap dek kata-kata, tak ternilai dek wang ringgit dan tak terbayang dek mata....di syurga nanti.

Renungan buat diri sendiri dan semua :)

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template