Friday, October 21, 2011

Terharu bila boss menangis simpati....

Salam.

Dah lama tak update kan. Tak sempat nak belek blog ni sebab baru je pas attend training kat Putrajaya. Wah, hancuss plan diet ku seminggu kat sana sebab makanan sedap masa lunch. Hehehe.

Semalam, hasben ku kabor, dia terserempak bos lama kitaorang kat KLCC. Dia dulu transferred ke Pakistan, and now dah balik KL. Dia borak-borak dan dia mengaku yang dia menangis masa kat Pakistan dulu bila dapat tahu pasal kemalangan melibatkan hasben ku itu. Aku pun teringat, ada personal mail dari dia untuk aku…bagi kata-kata semangat dan doa masa-masa awal-awal kejadian dulu. Dan ayat-ayat dalam mail tu memang menampakkan yang dia sangat terkesan.

Huuurrmm….terharu lah plak sebab dia sampai nangis-nangis. Dia adalah bos yang garang dan banyak sangat initiative yang kerap membuatkan aku dan suami pening kepala pada tika kami bergelar staff beliau. Tapi, dia baik hati. Dia kenal kami dari zaman kami single, start nak mengorat, bertunang, menikah dan sampai beranak sorang. Dia antara manusia paling happy bila dapat tahu aku nak kahwin ngan suami ku sekarang yang kebetulan penah jadi staff bawah dia. Dia penah cakap yang pilihan aku adalah terbaik. Dia kata, “I knew Arif and you’re the lucky one. He’s very good man and I believe he will become a good husband”. Wahai suamiku, kalau anda baca ini, sila kembang sebab bos kesayangan tu penah puji u depan I tau. Tapi tak tahulah kalu u penah bayar dia untuk suruh puji depan I macam tu…ekekeke.

Dia juga suka bagi kata-kata nasihat sebelum dan selepas kahwin yang boleh dipakai. Hehehe…. Dia juga sangat tolerate masa aku tak larat nak gi kerja betol-betol masa tengah morning sickness yang teruk. Dia penah tolong untuk ‘up’ kan hasben ku dengan program attachement yang baik punya, tapi tak jadi sebab isu lain lak yang timbul. Tapi at least, dia ada effort nak tolong kan. Dan yang penting, dia lah orang yang bertanggunjawab develop aku dan hasben from zero (fresh grad) sampai ke tahap sekarang. Kesimpulannya, dia ada banyak lah kenangan dengan kami. 

Terharukan bila sorang bos yang dulu banyak sangat songeh nyer, siap penah lempar aku nyer report kat depan semua bos lain masa meeting dengan GM……tapi rupa-rupa nya, sayang gak kat kami…ekekekeke.

5 comments:

  1. aku serempak ngn die arituuu..ada desas desus die ke pmo balik, tup2 lain plak jadinyer. look forward to being his staff lagii..huhu

    ReplyDelete
  2. en hanafi lah kak zura....

    juli, masa dia ada, tak best jek, bila dia tak der, baru terkenang...tp kalo leh aku tak mau dah jd staff dia...cukup lah

    ReplyDelete
  3. Bagus untuk beginner duduk dengan dia macam saya ni. insyaAllah kental ! hehe .

    ReplyDelete

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template