Friday, September 2, 2011

When STRESS reach the MAX....


Hidup kita tak pernah sunyi dengan masalah dan ujian. Semua itu adalah acuan untuk mematangkan dan menguatkan diri kita untuk terus menghadapi hari mendatang yang pastinya semakin mencabar dari hari semalam. Kebanyakan masa kita dapat menghadapi dan mengharungi semua permasalahan dengan tenang dan sabar. Ya, most of the time, kita ok jek.

Kita boleh kompromi dengan tekanan kerja, bebanan tugas-tugas seharian sebagai isteri, ibu dan suri rumah tangga. Kita boleh senyum je bila tengah serabut dalam jem, dengan perut lapar lagi..... Kita masih happy je dengan perkara-perkara yang kita rasa orang tak patut buat pada kita.......kita memang rasa ok je....padahal setiap hari pasti ada masalah. Tak kisahlah masalah air tak ada ke, masalah makanan tak sedap ke, masalah duit tak cukup ke nak beli Ferrari, masalah deadline kerja berlambak ke.....dan macam-macam lah...... Kita sebenarnya memang terror sebab most of the time kita memang boleh adapt dengan semua permasalahan tu.




Tapi, kadang-kadang, jarang-jarang, sekali sekala, kita akan rasa seolah-olah dah tepu. Dah tak tertahan dengan semua permasalahan yang dah kita telan sekian lama. Bila kita dah terlalu tepu, macam beg plastik yang diisi dengan air sebanyak-banyak nya.....kembung semacam, bila tercucuk sket pun akan terus pecah. Macam tu lah jugak dengan kita. Bila sampai tahap stress to the max, tak larat, badah letih, otak penat......mucul sedikit je permasalahan yang kadang-kadang tak berat mana pun, tapi kita amat mudah akan meletus bila kena timing dia. Huhu.....kabboooommmmm!!

Entah naper, pagi tadi, aku rasa moody je. Tak ada selera nak makan walaupun suami dok offer nak cari makanan sedap-sedap untuk breakfast. Pastu aku rasa sedih je dengan kehidupan aku yang sekarang neh. Pastu terus nak terkait balik dengan kejadian-kejadian lepas yang pernah menitipkan kesedihan di hati aku. Pastu dengan kerja rumah yang banyak nak buat tersenarai dalam kepala hotak, dengan penat travel dari kampung tak habis lagi.......tup tup......terus aku rasa nak menangis. Menangis dan menangis semahu-mahunya.

Bila jadi gini, aku panggil chenta hati. Dia pun macam dah faham dah. Aku suh dia peluk aku sambil aku nangis semahu-mahunya dalam pelukan seoarang suami......then bila dah penat nangis, aku pun stop. Terus ilang rasa stress.....hahaha..... Itulah aku bila mood tengah swing.....agaknya kena dengan time PMS sama kot. Kuang kuang kuang.....alhamdulillah, chenta hati dah boleh paham kot karenah sengal si isteri yang sorang neh......and, my chenta hati is always the best remedy for my 'sengalan'.....



Ok, sekadar luahan jek. Tak ada sangkut paut dengan sapa-sapa yang tak disebut dalam ni ok. Hehehe...

Mode skarang: "Happy and Thankful"

1 comments:

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template