Wednesday, March 30, 2011

Wang Pampasan??!

Sungguh tak faham. Ramai yang tanya dan bersangka bahawa suami saya dibayar dengan sejumlah pampasan yang besar. Ada yang kata dapat sampai ratus ribu. Gilos. Mana lah korang dapat berita neh...tapi tak pe, kalau cukup 44 orang yang cakap macam ni, mungkin boleh jadi realiti kot. Hehehe.

Sebenarnya, suami saya hanya dapat sikit ehsan dari SOCSO je. Eh, SOCSO dengan PERKESO tu benda yang sama tau. Cuma, satu in Malay and satu lagi in English. Korang rasa berapa SOCSO bagi pd suami saya??
Baru je dalam minggu ni kitaorang dapat cek tu. Macam best jek bagi cek kan.
Macam excited je kan....
Tapi bila tengok...adalah beberapa angka.
Alhamdulillah.
Yang penting, suami saya masih hidup dan sihat sampai sekarang. Cuma mungkin berbeza dari segi appearance je lah. Company memang tak dak apa-apa pampasan ye. Kecuali kalau melibatkan kes kematian je baru ada ihsan sket. So, kepada kawan-kawan se'company' dengan saya, sila lah amik mana-mana insuran kat luar tu k. Bukan apa, bila jadi benda yang tak diingini, at least adalah sket rasa dihargai kalau dapat sket imbuhan kan.
.
.
.
.
.
.


Psss.....SOCSO bagi kat suami saya RM550 jek.....
Sekian.

1 comments:

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template