Monday, March 21, 2011

Dunia Baru

Dah lama saya tak update blog nih. Reason utamanya, tak ada kesempatan untuk mengadap internet. Kisah nya, sejak suami dah keluar hospital, saya menetap di rumah keluarga mertua. Almost all the time saya dengan anak, so tak ader lah nak online ke haper, kang nanti si anak dara tu pun sibuk nak suruh bukak video alif bat ta favourite dia. Hehe… Lagipun kalau kat umah mertua, macam tak kena je kan nak ngadap internet lama-lama. Hehe lagi sekali.
Oh dunia baru saya sudah bermula. Rumah baru, kerja baru, persekitaran baru. Hari ni dah hari ke 4 saya mula bekerja kat tempat baru. KL pulak tu. Adeh. Pukul 6.30 pagi dah kena ready nak gi keja. Pastu pukul 5 tepat kalau boleh kena balik terus. Kalau tak, sejam lebih laa saya akan merangkak kat atas jalan raya tu mengharungi jam. Tak best kan KL. Dulu masa kat Terengganu, 10 minit sebelum pukul 8 pun masih boleh keluar rumah dengan lenggang kangkung.
Kat opis baru, apa yang saya boleh kata, as orang baru yang baru 4 hari bekerja….adalah macam semua orang serius bekerja. Adeh. Bila borak dengan orang yang dah lama kat sini pun, dia cakap sini memang kerja macam balaci. Takut jer saya dengar. Terima je lah. Kemungkinan cara dan bidang kerja adalah tidak akan sama dengan yang sebelum ini. Kita tunggu dan lihat je lah. Sekarang, sementara pc baru nak set up, id baru nak update, kita amik peluang untuk berjimba dengan suka hati nya dulu. Lepak je, belek-belek internet dan update blog. Huhu….
Kat tempat baru ni, tak semua orang tahu reason saya berpindah. Hanya bos dan orang-orang yang kenal saya  je yang tahu. So, senang. Tak payah nak kena soal macam-macam. Bukan apa, rasa sedikit tak selesa bila orang bertanya detail pasal kejadian tempoh hari. Cukuplah dengan trauma hari tu. Kalau boleh tak nak diimbau kembali perasaan di tika itu. Biarkan ianya berlalu seperti mimpi. Sebagai sejarah yang termaktub dalam diari hidup saya dan keluarga. Heh..
Selain mode tengah nak beradaptasi dengan dunia kerja yang baru, saya juga kena beradaptasi untuk tinggal di tempat baru bersama keluarga yang lebih besar. Ada tambahan, iaitu mak dan abah mertua. Bak kata orang berpengalaman, masuk kandang kambing, kena lah sama mengembek macam kambing. So, mari kita jadi kambing beramai-ramai. Hehe…baru sama wave length.
Kekanda suami plak, hidupnya sekarang sebagai baby sitter. Hehe. Dah duduk umah, kenalah jaga anak kan. Dia masih perlukan rehat, mungkin untuk beberapa bulan lagi. Tengoklah pada kesediaan mental dan fizikal beliau. Kalau fizikal dah fit, mental dan emosi nya, hanya tuan punya badan yang tahu kan. Tak sabar tunggu suami masuk kerja semula. Boleh lunch date setiap hari macam cerita sebelum berpindah dulu. Hee…sesungguhnya dating itu indah.

1 comments:

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template