Tuesday, February 15, 2011

Yeay...mak ngan ayah datang!

Dah 2 bulan saya hidup berkelana sendirian. Bersendirian kat sini bukan bermaksud hidup sorang-sorang. Ramai orang kat keliling saya tapi saya harus sendirian menjaga diri dan membuat keputusan sendiri untuk meneruskan hidup di bumi asing. KL adalah asing bagi saya sebab saya tak penah duduk di KL sebelum ini ya...huhu. Saya adalah paling tak suka kena berdikari. Tapi, tak ada pilihan kan. Memang tak best bila semua benda kena fikir dan buat sorang-sorang. Start dari bangun tidur sampai ke nak tidur malam, semua kena fikir sendiri. Campur lagi urusan-urusan lain seperti bayar bil, sediakan keperluan anak...oh, berat nyer.

Tapi, bila mak ngan ayah datang menjenguk, saya rasa sangat lah gembira. Release sikit segala keserabutan. Bila seorang anak berada bersama ibu ayah, pasti akan rasa sangat selamat, rasa ada orang saya kita, rasa ada orang care pasal kita.....rasa best lah...macam budak kecik yang ketakutan bila ibu ayah dia hilang kat shopping complex, pastu dapat jumpa balik...bestttttttt......

Mak ayah saya sampai Ahad pagi, then kami terus ke Kertih. Mak ayah dan adik lelaki temankan saya balik rumah di Kertih untuk ambil serba sedikit barang keperluan. Bila sampai, tengok keadaan rumah adalah sangat sedih. Selepas 2 bulan ditinggalkan, debu adalah sangat tebal. Sedih nya. Sayu nya. Pastu, bila gi Mesra Mall, rasa teringat je kenangan bersama suami dan anak di situ. Oh, rasanya setiap pelosok Kertih tu ada kenangan manis saya bersama suami dan anak. Sedih lah plak nak meninggalkan semua itu. Sob sob....

Memandangkan rumah dah sangat berdebu, kami tidur Awana Kijal. Besoknya, selepas ambil segala barang yang perlu dan mengosongkan peti sejuk dan barang-barang basah kat dapur, kami pun pulang kembali ke KL. Oh, saya tidak bersedia lagi untuk menjengah ke office. Tunggu lah dulu. Masa nya akan tiba...harapnya dapat kembali ke office walaupun sekadar nak ambil barangan peribadi bersama suami tercinta. Entah bila tu, tak tahu lah. Huhu....

Kat KL, mak ayah stay satu malam lagi. Dapat lah mereka bermain dengan cucu kejap. Adalah sangat best dapat bermalam dengan mak ayah. Then, petang tadi, derang dah balik. Sedih sangat. Tapi apa boleh buat kan....kembali lah hidup ini pada realiti....sorang-sorang. Semoga suami ku cepat sembuh dan back to normal balik.....tak sabar rasanya nak kembali berkongsi segalanya bersama insan yang tercinta.....tak best wooo bila separuh jiwa tak ada disisi....huhu.

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template