Sunday, February 6, 2011

Sambutan Hari Lahir Suami Saya yang ke 29

Alhamdulillah, selepas 6 minggu lebih berada di hospital, suami saya sudah semakin sihat dan bertenaga untuk menyambut hari lahir beliau yang ke 29. Tahun depan dah masuk era 30-an pulak. Hehe...dah tua. 4 Februari 2011 adalah tarikh hari lahir yang paling bermakna buat dia, saya dan keluarga kami juga.

Sambutan hanya secara ringkas. Sekadar kek hari lahir dan kehadiran saudara mara yang ramai. Oh, saya tahu, hari lahir kali ini lebih bermakna buat suami saya. Pertama kali buat abang....disambut beramai-ramai bersama keluarga beliau. Abah beliau belikan kek Secret Recipe, kemudian potong kek dan makan beramai-ramai. Mula tu abang potong kek kat dalam unit dia, sementara saudara-saudara lain tunggu kat tempat menunggu. Abang masih dalam 'isolated area'. So, lepas dia potong kek, kitaorang je lah yang makan ramai-ramai. Tapi, tiba-tiba nurse tu macam allow abang join kitaorang. So, pertama kali gak laa dia dapat keluar dari unit kebakaran itu ke wad biasa untuk join the 'party'....tapi kejap je lah. Lepas puas bergambar, dia pun kena balik ke bilik asal dia. Dan yang lagi best, abang dapat jumpa Alyaa.....si anak yang merindui dan dirindui itu. Alyaa macam malu-malu.....pandang jauh-jauh je. Ayah dia tak boleh sentuh dia lagi. So masing-masing lawan usha je laa. Then, masa ayah dia jalan-jalan tinjau area wad kat situ, si Alyaa lari ikut ayah dia jalan-jalan....tahu, dia rindu nak peluk ayah dia tu, tapi ayah dia tak peluk dia pun...hehe.....alhamdulillah, Alyaa masih kenal ayah dia walaupun macam dah lain sikit dari dulu.


Then, bila dah tengah hari, semua orang pun dah balik. Tinggallah kami je kat hospital seperti biasa. Oh, pihak hospital ada bagi sebijik kek comel lagi untuk suamiku...huhu... Saya tak tahu nak bagi hadiah apa.....tapi selepas jenuh berfikir, decide beli netbook untuk dia. Mula tu nak belikan iPad tapi ntah, macam malas nak layan kena subscribe account baru lak...so, belikan Vaio Netbook untuk cinta hati. Kecik sket dia nak main karang. Abah dia juga bagi hadiah best. Lagi best dari netbook saya tu...huhu.... Hurmm...selepas apa yang terjadi, saya nampak, abah dan mak abang semakin banyak menunjukkan kasih sayang pada si anak. Selama ini, walaupun abang anak tunggal, tapi dia adalah sangat tak manja dengan mak abah....huhu. Nanti, bila dah ok semuanya, saya sangat teringin nak ajak suami pergi dinner special kat tempat yang romantik. Boleh takk...huhuh.

Dah boleh bersiar-siar kat luar di petang hari.

1 comments:

  1. hmm...whar a good story...i reall mazed wuth u..gud girl

    ReplyDelete

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template