Thursday, February 24, 2011

Nak Kerja Kat Mana??


Bermula sejak 14 December 2010, saya bercuti sehinggalah hari ini dan tatau lagi sampai bila. Tapi, macam dah dapat rasa, tak lama lagi dah nak kena start keja balik. My Arif pun dah nak boleh discharge. Tapi, sebelum kerja balik, saya kena pastikan semua perkara berjalan lancar semasa Arif di rumah nanti. Dari segi penjagaan dan rutin harian untuk apply cream dan scar massage untuk Arif, dan juga pasal si anak dara saya tu. Dulu plan, bila Arif kat rumah, boleh lah dia tengok-tengok kan si anak dara, tapi bila physiotherapist cakap Arif nyer Pressure Garment (PG) tu tak leh kena air sangat, so plan tu macam tak boleh jalan. Ye lah, kalau nak jaga anak tu, mesti nak kena mandikan atau basuh2 berak kencing dia kan.... Kami kena lah fikir plan lain sama ada nak carikan nursery dalam masa terdekat nih atau minta sedara suami stay kat rumah untuk tolong tengokkan anak kecil itu sementara mama dia kerja. Oh...fenin fenin~

Tapi, apa yang lagi pening kepala nih haa...dimanakah tempat kerja baru ku??? Aduss.... Orang HR dari Kertih dah cakap, saya dan suami dah confirm transfer ke KL. Tapi, dimanakah? Siapakah bos untuk pergi report duty? Semua tu derang tak dak lak bagi hitam putih dan penjelasan. Bila ditanya, suruh kita plak gi tanya sendiri kat KL...giler ke haper....arrghhh....tekanan. Bukan patut nyer ada surat ke untuk urusan tukar-menukar tempat kerja neh....geram tapi sabar je lah. Kalau derang tak ada contact dan tak boleh bagi hitam putih nya, kita cuti lah lagi. My psychiatrist pun macam tak kisah nak lanjutkan cuti saya sebab dia pun faham apa yang saya tengah 'bengkek' kan sekarang. Dah nama pun pakar psikologi, mestilah dia fahamkan kondisi pesakit dia. Psiko btol lah...

Lama sangat cuti pun tidak lah menggembirakan hati sangat. Risau seh. Kang tak pasal kena buang keje. Nayaaa....tapi kat mana nak keje...uwaaa...

Keje tanam padi kat bendang kah??

source from Google

Best per...leh suka ati nak datang keje dan balik keje jam berapa pun...tapi berjemur panas terik lah plak...tak sanggup den. Tapikan, masa saya zaman sekolah menengah dulu, memang selalu cakap kat ayah, sangat teringin nak merasa tanam padi sendiri dari awal sampai ke proses menuai....mesti macam puas ati jek..boleh lak ayah saya gelak jek. Cet.

Oh, adakah harapan untuk bekerja di sini boleh menjadi realiti atau sekadar janji manis??? Bukan nak sangat pun, tapi dah orang yang offer kan...hek hek..

source from Google

0 comments:

Post a Comment

 
Papa Mama dan Baby LOVA Blogger Template by Ipietoon Blogger Template